När jordens alla hav stiger så inget land blir kvar

Santosh berättade för mig vad han och hans vänner fantiserade om när de var små. Tänk när jordens alla hav stiger så högt att alla länder täcks av vatten. Vad gör alla människor då? Människor söker alltid räddning och naturligtvis söker de sig till Mount Everest, jordens högsta berg. Vilken möjlighet för landet Nepal och dess befolkning! Vilken avgift de skulle kunna ta ut av jordens hela befolkning! Vad rika de skulle bli!



fredag 7 november 2008

Min gata, mitt hus och min didi






Ibland blir det ett fototema, har kommer det forsta!

4 kommentarer:

Namn: Eva sa...

Hamnade på din blogg av en slump! Spännande att följa ditt äventyr i Nepal!!! Funderar själv på att sticka ut i världen o jobba!

Må så gott!

Ellinor sa...

Vad kul att du skriver! Lev din drom! Det ar battre an att spara till pensionen... Man blir rik pa ett annat satt. Vill du ha kontakter har hjalper jag garna till!

Anonym sa...

Hej Ellinor! Har äntligen tagit mig ordentligt med tid att läsa och begrunda vad du gör! Det känns sagolikt att läsa om ditt nuvarande liv. Blir ordentligt rörd, faktiskt. Känns overkligt att läsa om vandringar i Nepal samtidigt som jag hör TVprogram med Janne josefsson och makens dragspelande i bakgrunden!1:agång i blogg, återkommer igen med längre inlägg. Tränar mig idag. Kramar Carina i Lund

Ellinor sa...

a, vad glad jag blir for att hora fran dig! Jag delar din kansla av overklighet, ibland forstar jag inte vad jag gor. Dvs, hur varlden kan pga samtidigt bade har och dar. Kanske sjunker det in forst nar jag kommit hem igen. Jag lar mig varje dag. Och jag lar ut varje dag. Inte alltid enkelt, vara tankar ar ibland sa olika pga kultur, men kanslorna ar desamma! Kram till Skanevanner!