När jordens alla hav stiger så inget land blir kvar

Santosh berättade för mig vad han och hans vänner fantiserade om när de var små. Tänk när jordens alla hav stiger så högt att alla länder täcks av vatten. Vad gör alla människor då? Människor söker alltid räddning och naturligtvis söker de sig till Mount Everest, jordens högsta berg. Vilken möjlighet för landet Nepal och dess befolkning! Vilken avgift de skulle kunna ta ut av jordens hela befolkning! Vad rika de skulle bli!



måndag 3 november 2008

Livstecken


Oj, har glomt att kopiera dagboken till minnespinnen. Aterkommer med flodiga nyheter en annan dag!

Klockan ar kvart over fem, diset lagger sig over Simpani. Det ar varmt och lite fuktigt i luften. Jag har genomfort min andra skoldag. Antagligen kommer jag att undervisa i tre klasser, tva i halsa och en lagre klass i engelska. Da ska jag framst arbeta med att prata och trana pa uttal. Sa ar det tankt. Det som sker det sker.

En skolbild kan ni fa! Visa den har for alla trotta svenska skolbarn, sa har borjar varje morgon!

Vi hors!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Försökte skicka en hälsning igår, men det känns som den försvann. Så nu gör jag ett nytt försök. Och i sverige så skrapar vi rutorna varje morgon och har dåligt samvete för att inte vinterdäcken är monterade. Hej hej från Anne Marie

Ellinor sa...

Den forsta forsvann, men den andra ar inne! Bli buddihst, da slipper man skuld och samvete, sags det. Vinterdack, ja det vore intressant. Jag ar glad att bussen ligger kvar pa vagen. Ha det gott!