När jordens alla hav stiger så inget land blir kvar

Santosh berättade för mig vad han och hans vänner fantiserade om när de var små. Tänk när jordens alla hav stiger så högt att alla länder täcks av vatten. Vad gör alla människor då? Människor söker alltid räddning och naturligtvis söker de sig till Mount Everest, jordens högsta berg. Vilken möjlighet för landet Nepal och dess befolkning! Vilken avgift de skulle kunna ta ut av jordens hela befolkning! Vad rika de skulle bli!



måndag 17 november 2008

annu fler






Gyan syns har med sin mor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ellinor! Känns helt fantastiskt att kommunicera på det här sättet tvärs över hela jordklotet!Har du det bra? Det låter så på bloggen.Jag har en kusin som vi säkert berättat om vars son försvann i Nepal för ett antal år sedan. Jag hittade ett föredrag som Kaj och hans fru Majvor gjorde nu i höst om detta.
Här är länken till texten:
http://www.forening.westbo.se/rotarysms/veckobrev/bilagor_till_veckobrev/minnesfonden.htm
Jag har skickat honom en länk till din blogg, så bli inte jätteförvånad om han hör av sig till dig. Deras engagemang är jättestort, precis som jag uppfatarr att ditt är. "Själarnas förening", kanske ett uttryck som passar i Himalaya? Kramar från ett kallt och grått Orust Bengt

Ellinor sa...

Hej Bengt! Vad kul att du skriver! Det ar sa markligt, har om dagen pratade jag med en ung man pa bussen, han ar fran ett stalle som heter Dhaampus, han sa att han kanner en svensk man och kvinna som varje ar kommer for att soka efter sin son som forsvann under en trekking. Kan det vara din kusin????
Jag har det fantastiskt, det enda jag saknar ar ren luft, tystnad och Sandvik! Kramar tillbaka!!