När jordens alla hav stiger så inget land blir kvar

Santosh berättade för mig vad han och hans vänner fantiserade om när de var små. Tänk när jordens alla hav stiger så högt att alla länder täcks av vatten. Vad gör alla människor då? Människor söker alltid räddning och naturligtvis söker de sig till Mount Everest, jordens högsta berg. Vilken möjlighet för landet Nepal och dess befolkning! Vilken avgift de skulle kunna ta ut av jordens hela befolkning! Vad rika de skulle bli!



tisdag 23 december 2008

GOD JUL!!!!!


22 december

Idag har jag börjat mina julförberedelser. Kolan ska kokas, klapparna ska slås in, bonaden ska upp på väggen och imorgon ska jag steka köttbullar och göra brunkål. Jistanes vad en husmor får stå i inför julen! Jag ska fira julafton på skolan tillsammans med min ”hostelfamilj”. Alla ni därhemma, njut av varandra, njut av ledigheten, njut av alla tända ljus och fina julklappar, njut av värmen inomhus och njut av rinnande vatten i kranarna.

Jag önskar er alla en innerligt God Jul!

Varma kramar från Ellinor

PS. Min mobil är ur funktion tills vidare. Jag lyckades att fumla ner den i toaletten. Det kan bli julens gåta att lista ut hur det gick till!

4 kommentarer:

Inga-Lena sa...

Hej
Sitter här i stöket och snurrar runt med sista inför julfirandet i Ormaryd. Det är lite rörigt alltihop.
Har inga stora problem just nu så jag sysslar med dom små.
Många julkramar till dig!!!!!
Inga-Lena

Anonym sa...

GOD JUL FASTER!
Hoppas du får en fin jul, låter kul att du tagit med dig en julbonad hemifrån!?! Vi har julpyntat lite här på Sankt Olofsgatan 26. Inte i vardagsrummet dock, som är avspärrat med plast pga projekt takbyte. för att citera hornbach-reklamen - "Det finns alltid nåt att göra!". Kan annars meddela att det itneverkar bli ett vitt julfirande på Vårgatan i år heller, inte i någon bemärkelse. Ha en riktigt fin jul. Kram Anna.

Unknown sa...

Så fantastiskt att man kan följa dina öden och äventyr, fina bilder och härliga personbeskrivningar. Ungdomarnas drömmar, livet och vardagen i ett land så annorlunda och spännande. Det vilar ett tunt snötäcke över Göteborg i dag, kallt och lite julmysigt. De flesta har tagit ledigt verkar det som, knappt någon tycks vara uppe på morgonen. Även om vi saknar dig här så är det fantastiskt att få följa dina drömmars resa.
Ett Riktigt Gott Nytt År!
Börje

Ellinor sa...

TACK for alla halsningar!!! Idag, 30 december, har jag suttit tre timmar i solen, lyssnat pa svensk musik och stickat. Jag har blivit lite brun om armar och i bringan. Vad sags om det?! :-)