När jordens alla hav stiger så inget land blir kvar

Santosh berättade för mig vad han och hans vänner fantiserade om när de var små. Tänk när jordens alla hav stiger så högt att alla länder täcks av vatten. Vad gör alla människor då? Människor söker alltid räddning och naturligtvis söker de sig till Mount Everest, jordens högsta berg. Vilken möjlighet för landet Nepal och dess befolkning! Vilken avgift de skulle kunna ta ut av jordens hela befolkning! Vad rika de skulle bli!



tisdag 30 december 2008

fler bilder fran julhelgen












Rabi langst upp. En av de aldre hostelkillarna. Lugn, go och omtanksam. Blev alldeles fascinerad av min stickning, satt nagon timme och knapade ihop ett antal maskor. Loser alla problem med eftertanke.
Shiva och Sabin kollar Sushils har.
Killarna dansar. I detta rum bor alla 10 med Bishnu, Bishnus man och son. I en av sangarna sover jag ibland. Det ar det enda rum som finns for dem, forutom koket pa tredje vaningen och matplatsen som ligger utanfor koket under plattak.
Ganesh och flugsvamp. Jag fick honom i julklapp darfor att jag inte har nagra egna soner. Nu har jag fatt minst tio stycken.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, Ellinor! Gott Nytt År!
Läst din blogg och tagit del av dina fantastiska upplevelser. Verkligen goa barn. Det blir svårt att åka därifrån tror jag, även om du längtar hem oxå. Ha det nu så gott och bra som du bara kan. Kram & hälsningar Susanne.
Victoria och Lenny hälsar oxå.

Ellinor sa...

Du har sa ratt sa!!!