När jordens alla hav stiger så inget land blir kvar

Santosh berättade för mig vad han och hans vänner fantiserade om när de var små. Tänk när jordens alla hav stiger så högt att alla länder täcks av vatten. Vad gör alla människor då? Människor söker alltid räddning och naturligtvis söker de sig till Mount Everest, jordens högsta berg. Vilken möjlighet för landet Nepal och dess befolkning! Vilken avgift de skulle kunna ta ut av jordens hela befolkning! Vad rika de skulle bli!



onsdag 7 april 2010

onsdag i kathmandu


Påskfjädrar bidrog till nöjet på den italienska restaurangen


Alla samlade Santosh får första champagnen


Tröjorna gjorde succe! -Sibjan Surya


Vi firar SMILES De skänkta datorerna kollas

Tredje dagen i Nepal. Alla dofterna, ljuden, alla manniskorna sog direkt upp mig i kanslan av detta land sa snart jag satte foten pa marken. Planet kom en timme for tidigt och jag fick vanta pa mina vanner. undrar hur manga taxichaufforer som under tiden ville forvissa sig om attjag hade en taxi och nanstans att bo. Nagra stapplande ord pa nepali framkallade direkt leenden och jag slapp allt for mycket tryck. Det var en overklig kansla att se Santosh och alla de andra som jag kanner sa val fran foton och fran email. Men alla kandes precis som jag tankt! Jag blir sa val omhandertagen sa jag knappast behover tanka nagot sjalv. Kanner mig faktiskt som hemma, det ar en skon kansla att atervanda till nagot/nagon man tycker om.

Vi har firat tillsammans med champagne oc paskfjadrar, t-shirts med smileslogo gjorde en enorm succe. Imorgon bar det av. Da aker vi till Kalimati. Forst bussen, sedan apostlahastarna. Vi blir antagligen dar minst en vecka, sa under den tiden rader tystnad harifran. Ma sa gott alla !!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej faster, skickar dig en tanke och hoppas din vistelse där borta blir lyckad och lycklig! //Anna