När jordens alla hav stiger så inget land blir kvar

Santosh berättade för mig vad han och hans vänner fantiserade om när de var små. Tänk när jordens alla hav stiger så högt att alla länder täcks av vatten. Vad gör alla människor då? Människor söker alltid räddning och naturligtvis söker de sig till Mount Everest, jordens högsta berg. Vilken möjlighet för landet Nepal och dess befolkning! Vilken avgift de skulle kunna ta ut av jordens hela befolkning! Vad rika de skulle bli!



fredag 2 april 2010

Jag tänkte...

...att idag ska jag skriva något riktigt bra i bloggen. När jag hade packat och pratat i telefon och fixat med alla de där små sakerna som ska fixas innan man åker. En långfredag. Den måste väl räcka till? Klockan har blivit över tio på kvällen och här sitter jag nu. Det tog timmar att packa, jag ville så gärna få med så mycket som möjligt, men en del blir kvar hemma hur mycket jag än försökte att minska på vikten. Och inte hjälper det väl att jag själv gått ner i vikt de sista månaderna?! Emma var mitt goda packstöd, klok och klurig. Var har hon fått det ifrån? Dricker lite rött, det är nyttigt sägs det och det dröjer ett tag nu innan nästa gång. Nepalesiskt te blir min dagliga dryck framöver! Har pratat med Santosh och allt är lugnt där borta. Så många här hemma har ringt och facebookat och mailat och mera och det känns så himla gott alltsammans! Fjärilar i magen... SMILES och Kalimati väntar bakom hörnet... nu ska jag titta några minuter på nåt värdelöst på tv, smutta lite till på vinet, sedan sova i min lakansbäddade mjuka säng. Jag hoppas att många följer med mig på vägen!!

Inga kommentarer: