När jordens alla hav stiger så inget land blir kvar

Santosh berättade för mig vad han och hans vänner fantiserade om när de var små. Tänk när jordens alla hav stiger så högt att alla länder täcks av vatten. Vad gör alla människor då? Människor söker alltid räddning och naturligtvis söker de sig till Mount Everest, jordens högsta berg. Vilken möjlighet för landet Nepal och dess befolkning! Vilken avgift de skulle kunna ta ut av jordens hela befolkning! Vad rika de skulle bli!



fredag 23 januari 2009

Sista skoldagen

Ja, mina vanner, denna resa borjar narma sig sitt slut. Idag har solen skinit som for ett par manader sedan och jag har gatt i bara armarna. En smula sommarkansla mitt i all vemodskansla. Jag langtar hem nu, men vill inte aka. Life is something. Idag har jag blivit avtackad pa det allra hogtidligaste satt med blommor, malas, tikka, tal och presenter. Tur att jag har en dag kvar i morgon med mina hostelpojkar! Da ska vi sla pa stort och gora utflykt, aka taxi till museet! Kanske ater vi glass?!

Det har varit otroligt valgorande att skriva denna blogg, det har blivit mitt satt att bearbeta upplevelser och kanslor. Forhoppningsvis har det aven varit bra att lasa, kanske har jag vackt en tanke om volontararbete hos nagon mer? Jag lovar att det ar en resa bade i det yttre och det inre.

Pa sondag aker jag till Kathmandu, darifran kommer den sista rapporten. Pa torsdag landar jag pa Landvetter.

Sa folj med mina sista steg pa vagen nasta vecka!

Inga kommentarer: